Peter Bastijns

Ik koos ervoor om de websites van 'Deredactie', 'het Nieuwsblad' en 'het Laatste Nieuws' met elkaar te vergelijken.

Deredactie het Nieuwsblad het Laatste Nieuws
Structuur Onmiddellijk vallen bovenaan de homepage verschillende tabs op. De items die weergegeven worden onder die tabs zijn zeer gestructureerd. De homepage zelf geeft het meest recente nieuws van de verschillende tabs weer. Op het eerste zicht lijkt dit eerder chaotisch. Hoewel bovenaan de homepage duidelijke tabs staan, is de homepage zelf een combinatie van nieuwsfeiten en reclame. Dit zorgt ervoor dat de homepage een chaotische indruk geeft. Als je als bezoeker gebruik maakt van de tabs merk je wel dat de site voldoende structuur biedt om het nieuws te vinden waar je naar op zoek bent. In de linkerkolom staan er verschillende tabs die je als bezoeker door de site loodsen.
Actualiteit Actuele site, het recentste nieuws krijgt een extra plaats op de site zodat je als bezoeker vlug terug 'up to date' bent Actuele site, het recentste nieuws krijgt een extra plaats op de site zodat je als bezoeker vlug terug 'up to date' bent Actuele site, het recentste nieuws krijgt een extra plaats op de site zodat je als bezoeker vlug terug 'up to date' bent.
Thema's Binnenland, politiek, buitenland, Europese Unie, economie, cultuur en media, regio, ook dat nog, opinie en blog Nieuws, sport, gemeente, consument, life en fun De thema's die de site behandelt zijn: 'nieuws', 'sport', 'you', 'showbizz', 'geld', 'auto', 'wonen' en 'reizen'.
Colofon Via knop 'klantendienst' kan je contact opnemen met de VRT, daarnaast is er per artikel een knop 'e-mail'. Onderaan de site is de knop 'klantendienst' te vinden. Zo is het mogelijk contact op te nemen met de redactie van het Nieuwsblad. Onderaan de site zijn de knoppen 'contacteer ons' en 'hoe ons bereiken' te vinden.
Sociale media Artikels en video's die op de site verschijnen kan je als bezoeker verder verspreiden via facebook en twitter. Artikels en video's die op de site verschijnen kan je als bezoeker verder verspreiden via facebook, twitter en netlog Artikels en video's die op de site verschijnen kan je als bezoeker verder verspreiden via facebook, twitter en netlog
Reclame-info Zeer weinig reclame, onderaan de homepage zijn er verwijzingen naar andere vrt-stites. Er is reclame op de site te vinden, de reclame staat aan de rechterkant van de nieuwspagina's en is eerder subtiel tussen andere nieuwsfeiten weergegeven. De site bevat veel reclame er is zowel subtiele reclame als opvallende reclame aanwezig. Daarnaast verandert de reclame naargelang je andere thema's aanklikt.